۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۷, سه‌شنبه

به هوشنگ امیر احمدی، کاندیدای ریاست جمهوری




احتراماً در پیوست فرمایش جنابعالی در برنامۀ «بی پرده، بی تعارف» در صدای امریکا در اینجا پرسشی از حضور عرضه می دارد.
نظر به آنچه که حضرتعالی تحت عنوان کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری اسلامی در ایران، در رعایت و پاسداشت همه جانبۀ قانون، و بویژه «قانون اساسی جهان شمول ایران اسلامی» که ـ به فرمایش شما ـ مُهر تأیید مردم ایران را در ذیل خود منقوش دارد[!!!]، مستدعی است پاسخ خویش را به مادۀ 989 قانون مدنی که اینچنین تصریح می دارد، بیان فرمایند.
«هر تبعۀ ايراني كه بدون رعايت مقررات قانوني بعداز تاريخ 1280 شمسي تابعيت خارجي تحصيل كرده باشد، تبعيت خارجي او كان لم يكن بوده، وتبعه ايران شناخته مي شود. ولي درعين حال كليه اموال غيرمنقولۀ او با نظارت مدعي العموم محل به فروش رسيده، وپس از وضع مخارج فروش قيمت آن به اوداده خواهدشد. و بعلاوه ازاشتغال به وزارت و معاونت وزارت و عضويت مجالس مقننه وانجمن هاي ايالتي و ولايتي و بلدي و هرگونه مشاغل دولتي محروم خواهدبود».
آیا با توجه به مادۀ مزبور حضرتعالی شرط لازم برای نامزدی، شرکت در انتخابات و اشتغال در مناسب و مشاغل دولتی را از آن خود می دانید؟
و نیز از آنجا که بسیار دیده شده که بسیاری از مقامات کشوری در شمول ناقضان این ماده بوده و می باشند ـ نظایر مهدی هاشمی، محمود رضا خاوری و ... ـ چگونگی برخورد مقام احتمالی ریاست جمهوری اسلامی در ایران سئوال می گردد. 


با احترام

شهروند درجۀ سۀ مخالف % 100 نظام جمهوری اسلامی، اصل ولایت فقیه و قانون اساسی کنونی
ارسال به بی رنگی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر