۱۳۹۰ آذر ۲۷, یکشنبه

اخذ اقامت در نروژ برای آنانی که در رابطۀ بدون ثبت ازدواجند

در کشور نروژ و در راستای اخذ اقامت برای دارندگان شرایط احراز بواسطۀ بودن در یک رابطه و زندگی مشترک، و یا در پاره ای موارد وجود فرزند در این پیوند، ماده ای در قانون پیش بینی شده، که جا دارد در این جستار کوتاه به شرح اندکی از جزئیات پرداخته شود. این ماده که صراحت در خصوص کسانی دارد، که در یک رابطۀ زناشویی بدون ثبت ازدواج ـ که در آن کشور امری متداول و عادی است ـ بوده، و یا حتی دارای فرزند نیز شده اند، می تواند مورد توجه قرار گیرد.
مادۀ فوق الذکر که در تارنمای lovdata مندرج است، بروشنی کسانی را در بر می گیرد، که با شخصی مقیم در رابطۀ حداقلی دو ساله بوده، و یا دارای فرزند مشترک حاصل از این رابطه شده یا در انتظار فرزند می باشند. این قانون که به هیچ روی ازدواج ثبتی را معنا نمی بخشد، تنها مورد مذکور را شامل می گردد. همچنین در این پاراگراف به هیچ وجه نه از تابعیت ( Citizenship یا statsborgerskap) یکی از طرفین رابطه نامبرده شده، و نه از اقامت دائم یا غیر دائم آن فرد سخنی بمیان آمده است. پاراگراف گفته شده که به § 24 b موسوم است، بشرح زیر در پی می آید:
§ 24. Arbeidstillatelse eller oppholdstillatelse til familiemedlem o.l. i medhold av lovens § 8 annet ledd.
b) samboer, når partene har eller venter barn sammen, eller har bodd sammen i et fast og etablert samboerforhold i minst to år og det foreligger varige hindringer for å oppfylle vilkåret i § 23 første ledd bokstav b om at ingen av partene er gift. Det er et vilkår at begge parter er over 18 år og akter å fortsette samlivet.
این ماده در این لینک قابل مشاهده و دسترسی است.
شوربختانه در بسیاری از موارد دیده شده که با ضعف در اجرا یا جهل از قانون توسط واجدین شرایط و وکلایشان، ادارات مهاجرت کشور نروژ (UDI و UNE) از قِبَل اجرای آن شانه خالی کرده، و پرونده های هم میهنان واجد را به دست بی عدالتی سپرده اند! از این رو بر آن شده تا این مهم را که سرنوشت آن عزیزان را متأثر می سازد، را گوشزد نماید. با این امید که کارآمد و کارساز واقع گردد.
با آرزوی برپایی عدالت در گوشه گوشۀ جهان پهناور.

ارسال به بی رنگی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر