۱۳۹۰ فروردین ۱۰, چهارشنبه

گزارش فعالیت های جاسوسی سفارتخانۀ جمهوری اسلامی در کانال NRK نروژ

هم اینک در کانال تلویزیونی نروژی زبان موسوم به NRK، گزارشی مبنی بر فعالیت های جاسوسی و تفرقه افکنانۀ سفارتخانۀ جمهوری اسلامی، در میان ایرانیان مقیم و پناهجویان به سمع و نظر رسانیده شد. در آن گزارش که به مصاحبه با یک پناهجوی ایرانی پرداخته شد، وی سرگذشت خویش را اینچنین باز می گوید: همکاری در ازای دریافت هزینه های مربوط به امور پناهندگی اعم از حق الوکاله و نیز پول نقد، و در صورت عدم کامیابی در اخذ پاسخ مثبت به تقاضای پناهندگی، مساعدت برای رفتن به یک کشور دیگر، بوده است. او همچنین اضافه می کند: آنها در یک جلسه به من یک دستگاه ضبط صدا دادند. من به آنان گفتم که شنود و ضبط صدا و اینگونه مسائل در نروژ جرم محسوب می شود، و اگر چنانچه با مشکل روبرو شدم، چه کسی به کمک من خواهد آمد؟ و پاسخ این بود که قطعاً سفارت به شما کمک خواهد کرد.

در این گزارش، که از حضور محمدرضا حیدری، دیپلمات پیشین ایرانی هم بهره گرفته شد، وی ضمن تأیید مورد مذکور اینچنین بیان می دارد: فعالیت هایی که در چارچوب سفارتخانه های جمهوری اسلامی انجام می گیرد، پیدا کردن افرادی است که دارای مشکلات اقتصادی یا روحی بسبب عدم مراجعت به ایران، توسط افرادی که با سفارت در ارتباطند، بمنظور راهیابی و نفوذ در داخل گروه های مخالف برای ایجاد تفرقه و نفاق میان آنها می باشد. وی همچنین می افزاید: یک سیاست در جمهوری اسلامی وجود دارد، که نگذارند یک اپوزیسیون قوی در خارج از کشور شکل بگیرد.

در فوریۀ سال 2008 میلادی، وزارت امور خارجه کشور سوئد نیز از اخراج یک دیپلمات سفارتخانۀ جمهوری اسلامی در استکهلم خبر داده بود. آن دیپلمات که به جاسوسی در میان ایرانیان می پرداخته، توسط مقامات آن کشور ترک خاک دریافت نمود.

ارسال به بی رنگی

۲ نظر:

  1. این دقیقا مصداق این حقیقت است که هرگز کسی‌ به اندازه خوده ایرانی‌‌ها به خودشون خیانت نکرده و نمیکنه! در طول تاریخ همیشه خیانت از سوی‌ ایرانی‌ به ایرانی‌ صورت گرفته نه خارجی‌ به ایرانی‌....باعث تاسفه

    پاسخحذف